۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۷۱۲۴۷۰
در دیدار نخبگان اصفهان با آیت الله رئیسی مطرح شد؛

تقدیر از دولت برای حذف غربالگری اجباری| رسماً همه چیز گران شد

تقدیر از دولت برای حذف غربالگری اجباری| رسماً همه چیز گران شد
اصفهان ـ نخبگان اصفهانی در سخنرانی خود در حضور رییس جمهور دیدگاه های خود در خصوص مسائل فرهنگی، اقتصادی، پزشکی و آب اصفهان را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام امینی، عصر امروز نماینده خانواده شهدا در دیدار نخبگان اصفهان با آیت الله رئیسی ، با اشاره به رشد قیمت‌ها و گرانی در کشور، گفت: سه قلم از اجناس گران شد و رسما اعلام شد هیچ کالای دیگری نباید گران بشود، اما همه چیز گران شد، جا داشت صبر می‌کردید ماه‌های ابتدایی سال که زمان گران شدن کالاها است بگذرد سپس اقدام به جراحی اقتصادی می‌کردید.

وی در ادامه افزود: رییس جمهور باید با مردم بیشتر و بهتر صحبت می‌کرد و پس از آن کالابرگ و تغییر قیمت‌ها را در دستور کار قرار می‌داد.

این طلبه نخبه اصفهانی خاطرنشان کرد: امروز فضای مجازی در اختیار آمریکا و رژیم صهیونیستی است، وزارت ارتباطات ما به پیام‌رسان‌های دشمن پاس پیامکی ارائه می‌دهد.

حجت الاسلام امینی تصریح کرد: امروز مشکلات فضای مجازی آسیب جدی به کشور و به مردم وارد کرده است، شما از آسیب دیدگان حوادث بازدید می‌کنید ولی چه کسی از آسیب دیدگان فضای مجازی بازدید می‌کند؟ میدان فضای مجازی کاملا در دست دشمنان است.

 

نگاه به فرهنگ نباید سیاسی باشد

حجت الاسلام محمد داستانپور به نمایندگی از فعالان فرهنگی در ادامه این دیدار، با بیان اینکه نگاه سیاسی باید از مسأله فرهنگ برداشته بشود، گفت: پایتخت سیاسی کشور شاید تهران باشد اما پایتخت فرهنگی کشور تهران نیست و پایتخت فرهنگی می‌تواند متعدد باشد.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از فعالیت‌های فرهنگی کشور، اظهار کرد: نوجوانان و جوانان از فعالیت‌های فرهنگی استقبال می‌کنند، بعد از ۱۷ سال فعالیت فرهنگی هنوز یک اتاق برای جلسات خود نداریم.

حجت الاسلام داستانپور تصریح کرد: مسائل دستوری را نمی‌شود برای عرصه اقتصاد به کار گرفت، نمی‌شود در شرایط گرانی انتظار داشت با دستور چیزی گران نشود، چرخ فرهنگ و اقتصاد زمانی می‌چرخد که برخی دستگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی دولتی بدون رانت و نگاه سیاسی به مجموعه های خصوصی جهادی واگذار بشود.

وی در پایان مشکلات آب اصفهان را توأم با معضلات فرهنگی عنوان کرد و گفت: زمانی که مردم با مشکلاتی نظیر بی آبی و تبعات آن درگیر هستند امکان پیگیری فعالیت‌های فرهنگی در میان مردم امکان پذیر نیست.

 

اقدام دولت در حذف غربالگری اجباری بسیار شایسته است

دکتر زهرا سادات علامه عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، با بیان اینکه در سال‌های گذشته سیستم پزشکی کشور ما را مجبور به ترساندن مادران در خصوص ناهنجاری زایمان می‌کرد، گفت: از هر ۱۵۰۰ نفر یک نفر ممکن است با مشکل ناهنجاری جنین در زایمان بشود اما ما را مجبور می‌کردند همه مادران را از این مشکل بترسانیم.

وی در ادامه با بیان اینکه غربالگری این ناهنجاری هزینه‌های بسیار زیادی داشت، تصریح کرد: این غربالگری اجباری، این ظلم اقتصادی، فرهنگی و کشتن جنین‌ها در دولت آیت الله رئیسی از میان برداشته خواهد شد و موجب خوشحالی مردم خواهد بود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، با اشاره به نهادینه شدن ترس از مشکلات و ناهنجاری‌های جنینی در میان جوانان جامعه، اظهار کرد: مشکلات بسیاری برای درمان ناباروری وجود دارد، بیمه‌ها باید اعمال مربوط به درمان ناباروری نظیر آی وی اف را هم تحت پوشش قرار بدهند و باید تلاش کنیم فرهنگ ناپسند سقط جنین را در کشور از بین ببریم./۱۳۰۴/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات